Στα νεα μοντελα, η χρηση του κινητου τηλεφωνου ειναι παιχνιδακι. Απλως συνδεστε το μεσω Bluetooth στο συστημα infotainment και θα εχετε προβλημα. Οι τηλεφωνικες κλησεις, το GPS, ακομη και ο διακοπτης on/off μιας οικιακης ηλεκτρικης συσκευης (εαν βρισκεστε σε Mercedes) ολα ρυθμιζονται χρησιμοποιωντας την οθονη αφης στο κεντρο του ταμπλο. Τι γινεται ομως αν το αυτοκινητο μας δεν μπορει να υποστηριξει την παραπανω υπηρεσια συνδεσιμοτητας, ειτε λογω παλαιοτητας ειτε λογω της εκδοσης εξοπλισμου του; Η «παλιομοδιτικη», αλλα αρκετα ευχρηστη λυση σε τετοιες περιπτωσεις ειναι η χρηση βασης κινητου τηλεφωνου. Χρησιμοποιηστε οχι οπουδηποτε, γιατι τοσο ο νομος (που θα αναλυσουμε παρακατω) οσο και η απλη λογικη μας «υποχρεωνουν» να τον τοποθετησουμε σε ενα πρακτικο μερος που αφενος μας εξυπηρετει και αφετερου δεν μας εμποδιζει στο ελαχιστο. εξωτερικη ορατοτητα.
Εχοντας μαθει τις γενικες γραμμες, ας προχωρησουμε στον καθορισμο των πληροφοριων για τα πεντε πιο ασφαλη και βολικα μερη για να τοποθετησετε τη βαση ενος κινητου τηλεφωνου.
1) Στο παρμπριζ
Το παρμπριζ ειναι ισως η πιο διαδεδομενη και συχνα χρησιμοποιουμενη επιλογη τοποθετησης για βαση κινητου τηλεφωνου. Με ειδικη κολλα η με βεντουζα, η βαση μπαινει περιπου στο υψος των ματιων οπου εχουμε καλη ορατοτητα του δρομου και ευκολη χρηση και του κινητου.
2) Στο ταμπλο
Φευγοντας απο το παρμπριζ, εξισου αγαπημενη επιλογη ειναι το ταμπλο του αυτοκινητου. Ειναι πιο προσιτο λογω της αποστασης για τον οδηγο, περιοριζει ελαχιστα την ορατοτητα στο δρομο και ειναι ασφαλεστερο απο ενα αντικειμενο στο παρμπριζ σε περιπτωση τροχαιου ατυχηματος. Η εκθεση στον καυτο ηλιο ειναι μεγαλη ενοχληση, οπως ακριβως συμβαινει και με τη βαση κολλημενη στο παρμπριζ.
3) Αεραγωγοι συστηματος κλιματισμου Για οσους δεν θελουν να χρησιμοποιουν τοσο πολυ τα ακουστικα handsfree αλλα βαζουν το μεγαφωνο, οι αεραγωγοι του συστηματος κλιματισμου ειναι καλυτερη λυση. Αν ειναι ακομη και τα παραδοσιακα ορθογωνια, η στερεωση ειναι ευκολοτερη και επισης δεν εμποδιζεται στο ελαχιστο η ορατοτητα μας. Προσοχη: μην αφηνετε το κινητο εκτεθειμενο στον κλιματισμο με ζεστο αερα γιατι κινδυνευει να υπερθερμανθει και να «κολλησει». 4) ποτηροθηκες στην κεντρικη κονσολα Εφοσον το αυτοκινητο σας εχει μεγαλες θηκες (ποτηρακια) στην κεντρικη κονσολα, ειναι ευκολοτερο να τοποθετησετε εκει μια θηκη κινητου τηλεφωνου. Βαζοντας το χερι του ο οδηγος εχει αμεση προσβαση αν και πιο συχνα «βγαζει τα ματια του απο το δρομο». Προσεχουμε, φυσικα, να μην βρισκομαστε σε θεση που εμποδιζει το λεβιε ταχυτητων. Δεν συνιστουμε αυτη τη θεση. 5) Στον κεντρικο καθρεφτη Η τοποθετηση της συσκευης στον κεντρικο καθρεφτη διευκολυνει το γεγονος οτι ουσιαστικα κοιταμε το δρομο (πισω μας) και την οθονη/GPS ταυτοχρονα. Μπορει να τοποθετηθει ευκολα, προσφερει εξαιρετικες γωνιες θεασης, απλα πρεπει να προσεχουμε ποσο καλα ειναι ασφαλισμενο. Τι λεει η ελληνικη νομοθεσια Εν κατακλειδι, ας δουμε τι λεει ο Κωδικας Αυτοκινητοδρομων τοσο για τη χρηση κινητου τηλεφωνου οσο και για τα προσθετα αξεσουαρ που τοποθετει κανεις σε ενα αυτοκινητο. Καταρχας, στο αρθρο 81 του Κωδικα, με τιτλο «Μηχανισμοι, εξαρτηματα και συσκευες οχηματων», γινεται αναφορα στο παρμπριζ, τονιζοντας οτι «Απαγορευεται η τοποθετηση η αναρτηση μπροστα η πισω απο το παρμπριζ, καθως και προσαρμοστε σε αυτο αντικειμενα που περιοριζουν την ορατοτητα του οδηγου». Σχετικα με την επιτρεπομενη χρηση κινητων τηλεφωνων, το MCC στο αρθρο 13 «Οδηγοι» επισημαινει οτι «Η χρηση κινητου τηλεφωνου κατα την οδηγηση επιτρεπεται μονο οταν ειναι τοποθετημενο σε ειδικη θεση για χρηση hands-free η οταν χρησιμοποιειται με ασυρματο ακουστικο».