fbpx ...

Στα καινουργια μοντελα η χρηση του κινητο τηλεφωνου ειναι παιχνιδακι. Το συνδεουμε ευκολα και απλα μεσω του Bluetooth στο συστημα infotainment και ξενοιασαμε μια και καλη. Τηλεφωνικες κλησεις, GPS, ακομη και το «αναψε-σβησε» μιας οικιακης ηλεκτρικης συσκευης (αν βρισκεσαι σε μια Mercedes), ολα ρυθμιζονται με την χρηση της οθονης αφης στο κεντρο του ταμπλο. Τι συμβαινει ομως αν το αυτοκινητο μας δεν μπορει να υποστηριξει την παραπανω υπηρεσια συνδεσιμοτητας, ειτε λογω παλαιοτητας, ειτε λογω εξοπλιστικης εκδοσης; Η «πατροπαραδοτη», αλλα αρκετα ευχρηστη λυση σε τετοιες περιπτωσεις ειναι η χρηση μιας βασης κινητου τηλεφωνου. Χρηση οχι οπου κι οπου, διοτι και ο νομος (που θα αναλυσουμε στην συνεχεια) και η απλη λογικη μας «υποχρεωνουν» να την τοποθετησουμε σε πρακτικο σημειο που αφενος μας εξυπηρετει, αφετερου δεν εμποδιζει στο ελαχιστο την εξωτερικη μας ορατοτητα.

Αφου μαθαμε τα γενικα, παμε να εξειδικευσουμε την πληροφορια με τις πεντε πιο ασφαλεις και βολικες θεσεις για να τοποθετηθει η βαση ενος κινητου τηλεφωνου.
 
1) Πανω στο παρμπριζ
Το παρμπριζ ειναι ισως η πιο διαδεδομενη και συχνα χρησιμοποιουμενη επιλογη τοποθετησης για την βαση των κινητων τηλεφωνων. Με ειδικη κολλα η με την χρηση βεντουζας η βαση μπαινει περιπου στο υψος των ματιων οπου εχουμε καλη ορατοτητα του δρομου και ευκολη χρηση και του κινητου.
 
2) Πανω στο ταμπλο
Αφηνοντας το παρμπριζ, εξισου αγαπημενη επιλογη ειναι το ταμπλο του αυτοκινητου. Ειναι πιο προσβασιμη λογω αποστασης για τον οδηγο, περιοριζει ελαχιστα την ορατοτητα του δρομου και ειναι περισσοτερο ασφαλης σε σχεση με ενα αντικειμενο πανω στο παρμπριζ σε πιθανοτητα τροχαιου. Η εκθεση στον ζεστο ηλιο ειναι ενας σημαντικος μπελας, οπως ακριβως συμβαινει με την κολλημενη πανω στο παρμπριζ βαση.
 
3) Αεραγωγοι του συστηματος κλιματισμου
Για εκεινους που δεν θελουν να χρησιμοποιουν τοσο πολυ τα handsfree ακουστικα αλλα βαζουν ανοιχτη ακροαση πιο καλη λυση ειναι οι αεραγωγοι του συστηματος κλιματισμου. Αν μαλιστα ειναι οι παραδοσιακοι ορθογωνιου σχηματος η στερεωση γινεται ευκολοτερα, ενω επισης δεν εμποδιζεται στο ελαχιστο η ορατοτητα μας. Προσοχη: μην αφηνεται το κινητο εκτεθειμενο στον κλιματισμο με ζεστο αερα γιατι κινδυνευει να υπερθερμανθει και να «κολλαει».
 
4) Ποτηροθηκες στην κεντρικη κονσολα
Εφοσον το αυτοκινητο σας εχει μεγαλες (ποτηρο)θηκες στην κεντρικη του κονσολα, τοτε ειναι περισσοτερο ευκολο να τοποθετηθει εκει μια βαση κινητου τηλεφωνου. Απλωνοντας το χερι του ο οδηγος εχει αμεση προσβαση αν και «παιρνει» πιο συχνα τα ματια του απο τον δρομο. Προσεχουμε, βεβαια, να μην ειναι σε θεση που μας εμποδιζει στον λεβιε των ταχυτητων. Αυτην τη θεση δεν την προτεινουμε.
 
5) Στον κεντρικο καθρεπτη
Η τοποθετηση της συσκευης στον κεντρικο καθρεπτη διευκολυνει στο οτι ουσιαστικα κοιταζουμε παραλληλα τον δρομο (πισω μας) και την οθονη/GPS. Μπορει να τοποθετηθει ευκολα, προσφερει μεγαλες γωνιες θεασης, απλως πρεπει να ειμαστε προσεκτικοι στο ποσο καλα εχει στερεωθει.
 
Τι λεει η ελληνικη νομοθεσια
Κλεινοντας, ας δουμε τι αναφερει ο Κωδικας Οδικης Κυκλοφοριας τοσο για την χρηση κινητου τηλεφωνου οσο και για τα προσθετα εξαρτηματα τοποθετει κανεις σε ενα αυτοκινητο. Πρωτα απο ολα, στο αρθρο 81 του ΚΟΚ με τιτλο «Μηχανισμοι, εξαρτηματα και συσκευες οχηματων» γινεται αναφορα στον ανεμοθωρακα, τονιζοντας πως «Απαγορευεται η τοποθετηση η αναρτηση μπροστα η πισω απο τον ανεμοθωρακα, ως και η επικολληση σε αυτον αντικειμενων που περιοριζουν την ορατοτητα του οδηγου». Οσον αφορα την επιτρεπομενη χρηση κινητου τηλεφωνου, ο ΚΟΚ στο αρθρο 13 «Οδηγοι» επισημαινει πως «Η εν κινησει χρηση κινητου τηλεφωνου επιτρεπεται μονο οταν αυτο ειναι τοποθετημενο σε ειδικη θεση για ανοικτη ακροαση η οταν χρησιμοποιειται με ακουστικο ασυρματης επικοινωνιας».

πηγη: https://www.autotriti.gr/

Επιλέξτε Ημερομηνίες
Επιλέξτε Ημερομηνίες
Επιλέξτε Ημερομηνίες